Starostwo Powiatowe w Zawierciu
Powróć do: Zrealizowane

SEKAP

System Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej

Nazwa beneficjenta: Powiat Zawierciański

Wydział prowadzący: Wydział Informatyki
Nazwa projektu: System Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej
Program: Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego 2004-2006
Priorytet: 1. Rozbudowa i modernizacja infrastruktury służącej wzmacnianiu konkurencyjności regionów
Działanie: 1.5 ZPORR Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego

SEKAP – System Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej to strategiczny dla rozwoju regionu innowacyjny projekt samorządów gmin i powiatów Województwa Śląskiego.

Zakres Projektu obejmuje stworzenie teleinformatycznego środowiska dla świadczenia usług publicznych w formie elektronicznej, działania analityczne związane z przygotowaniem organizacyjnym do wdrożenia powyższego środowiska, a następnie zarządzania działaniami związanymi ze świadczeniem usług publicznych.

Celem głównym projektu SEKAP jest stworzenie warunków organizacyjnych i technicznych dla świadczenia usług publicznych drogą elektroniczną oraz wzrost efektywności pracy administracji w realizacji tych usług.

Do celów ogólnych projektu SEKAP należą:

  •  obniżenie kosztów świadczenia usług publicznych
  •  podniesienie jakości usług publicznych
  •  poszerzenie oferty usług świadczonych drogą elektroniczną
  •  poprawa warunków rozpoczęcia i prowadzenia działalności gospodarczej
  •  zwiększenie stopnia wykorzystania technologii informatycznych przez mieszkańców regionu
  •  wzrost konkurencyjności regionu w skali krajowej oraz europejskiej.
  •  Realizacja projektu trwała w latach 2005 - 2008

Projekt realizowany był w dziesięciu powiatach grodzkich, siedmiu powiatach ziemskich ( między innymi w Powiecie Zawierciańskim) oraz w trzydziestu sześciu gminach Województwa Śląskiego.

Plan finansowy projektu:

Koszt całkowity projektu: 117 939,06zł
Wkład własny Powiatu Zawierciańskiego: 29 484,77zł

Opis projektu:

Zakres Projektu obejmuje stworzenie teleinformatycznego środowiska dla świadczenia usług publicznych drogą elektroniczną oraz działania analityczne i organizacyjne związane z przygotowaniem Partnerów Projektu do efektywnego wdrożenia tego środowiska. Na środowisko zbudowane w ramach Projektu składać się będą urządzenia teleinformatyczne oraz oprogramowanie.
W ramach Projektu zostanie dostarczone następujące oprogramowanie:

  •  System Obiegu Dokumentów
  •  System Bezpieczeństwa
  •  Platforma Formularzy Elektronicznych
  •  System Automatycznej Weryfikacji Podpisu Elektronicznego
  •  System Płatności
  •  Platforma e-Usług Publicznych

Do zakresu urządzeń teleinformatycznych, jakie zostaną zakupione w ramach Projektu należą następujące elementy:

  •  urządzenia teleinformatyczne dla Centrum Przetwarzania Danych, gdzie zostanie zainstalowane oprogramowanie stworzone w ramach Projektu spełniające wysokie standardy bezpieczeństwa [fizyczne serwery: webowe, aplikacyjne i bazodanowe oraz urządzenia sieci teleinformatycznej]
  •  urządzenia teleinformatyczne potrzebne poszczególnym Partnerom Projektu dla zapewnienia właściwych warunków technicznych do wykorzystania oprogramowania powstałego w ramach Projektu [komputery o odpowiednich parametrach technicznych, skanery oraz urządzenia sieci teleinformatycznej]
  •  czytniki kart elektronicznych i karty elektroniczne potrzebne dla właściwego wdrożenia podpisu elektronicznego w danej gminie uczestniczącej w Projekcie

Do grupy usług publicznych oraz powiązanych z nimi procesów administracyjnych, jakie są planowane do wdrożenia w ramach Projektu należą sprawy meldunkowe, ewidencja działalności gospodarczej, limitowana działalność gospodarcza, podatki lokalne oraz wsparcie organizacji pozarządowych.

Do grupy usług publicznych oraz powiązanych z nimi procesów administracyjnych, jakie są planowane do wdrożenia w ramach Projektu należą sprawy meldunkowe, ewidencja działalności gospodarczej, limitowana działalność gospodarcza, podatki lokalne oraz wsparcie organizacji pozarządowych.

Efekt realizacji projektu:

Efektem realizacji Projektu jest modernizacja administracji samorządowej poprzez zwiększenie poziomu wykorzystania nowoczesnych technologii informacji i komunikacji.
Dzięki realizacji Projektu wzrósł poziom usług administracyjnych dla mieszkańców i przedsiębiorców świadczonych drogą elektroniczną oraz zwiększy się efektywność pracy administracji m.in. w zakresie realizacji tych usług.