Deklaracja Dostępności
Starostwo Powiatowe w Zawierciu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://www.zawiercie.powiat.pl/.
Data publikacji strony internetowej: 26.03.2021 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 31.03.2025 r.
Data ostatniego przeglądu strony pod względem dostępności z WCAG 2.1: 19.12.2024 r.
Wytyczne standardu WCAG 2.1 dla dostępności treści internetowych
1 - Postrzegalność
1.1 - Alternatywa w postaci tekstu
1.1.1 - Treść nietekstowa - Poziom A
1.2 - Dostępność mediów zmiennych w czasie
1.2.1 - Tylko audio oraz tylko wideo (nagranie) - Poziom A
1.2.2 - Napisy rozszerzone (nagranie) - Poziom A
1.2.3 - Audiodeskrypcja lub alternatywa dla mediów (nagranie) - Poziom A
1.2.4 – napisy rozszerzone (na żywo) – Poziom AA
1.2.5 - Audiodeskrypcja (nagranie) - Poziom AA
1.3 - Możliwość adaptacji - Odpowiednia (zrozumiała) prezentacja zawartości
1.3.1 - Informacje i relacje - Poziom A
1.3.2 - Zrozumiała kolejność - Poziom A
1.3.3 - Właściwości zmysłowe - Poziom A
1.3.4 - Orientacja - wyświetlanie treści w układzie poziomym, jak i pionowym - Poziom AA
1.3.5 - Określenie pożądanej wartości - Poziom AA
1.4 - Możliwość rozróżnienia - Ułatwienie percepcji treści
1.4.1 - Użycie koloru - Poziom A
1.4.2 - Kontrola odtwarzania dźwięku - Poziom A
1.4.3 - Kontrast (minimalny) - Poziom AA
1.4.4 - Zmiana rozmiaru tekstu - Poziom AA
1.4.5 – Obrazy tekstu - Poziom AA
1.4.10 – Dopasowanie do ekranu- Poziom AA
1.4.11 - Kontrast elementów nietekstowych - Poziom AA
1.4.12 - Odstępy w tekście - Poziom AA
1.4.13 - Treści spod kursora lub fokusa - Poziom AA
2 - Funkcjonalność
2.1 - Dostępność z klawiatury
2.1.1 - Klawiatura - Poziom A
2.1.2 - Brak pułapki na klawiaturę - Poziom A
2.1.4 – Jednoznakowe skróty klawiaturowe - Poziom A
2.2 - Wystarczająca ilość czasu
2.2.1 - Dostosowania czasu - Poziom A
2.2.2 - Pauza, zatrzymywanie, ukrycie - Poziom A
2.3 - Ataki padaczki - Migotanie
2.3.1 - Trzy błyski lub wartości poniżej progu - Poziom A
2.4 - Możliwość nawigacji
2.4.1 - Możliwość pominięcia bloków - Poziom A
2.4.2 - Tytuły stron - Poziom A
2.4.3 - Kolejność fokusu - Poziom A
2.4.4 - Cel łącza (w kontekście) - Poziom A
2.4.5 - Wiele dróg - Poziom AA
2.4.6 - Nagłówki i etykiety - Poziom AA
2.4.7 - Widoczny fokus - Poziom AA
2.5 - Sposoby wprowadzania danych
2.5.1 - Gesty dotykowe - Poziom A
2.5.2 – Rezygnacja ze wskazania - Poziom A
2.5.3 - Etykieta w nazwie - Poziom A
2.5.4 - Aktywowanie ruchem - Poziom A
3 - Zrozumiałość
3.1 - Możliwość odczytania
3.1.1 - Język strony - Poziom A
3.1.2 - Język części - Poziom AA
3.2 - Przewidywalność
3.2.1 - Po otrzymaniu fokusu- Poziom A
3.2.2 - Podczas wprowadzania danych - Poziom A
3.2.3 – Spójna nawigacja - Poziom AA
3.2.4 - Spójna identyfikacja - Poziom AA
3.3 - Pomoc przy wprowadzaniu informacji
3.3.1 - Identyfikacja błędu - Poziom A
3.3.2 - Etykiety lub instrukcje - Poziom A
3.3.3 - Sugestie korekty błędów - Poziom AA
3.3.4 - Zapobieganie błędom (prawnym, finansowym, związany w danych) - Poziom AA
4 - Kompatybilność
4.1 - Kompatybilność
4.1.1 – Poprawność kodu - Poziom A
4.1.2 - Nazwa, rola, wartość - Poziom AA
4.1.3 - Komunikaty o stanie - Poziom AA
TABELA PODSUMOWUJĄCA BADANIE DOSTĘPNOŚCI CYFROWEJ
LP. | KRYTERIUM SUKCESU | STATUS / WYNIK WYNIKAJĄCY Z BADANIA |
1. | 1.1.1 Treść nietekstowa | Pozytywna |
2. | 1.2.1 Tylko audio lub tylko wideo (nagranie) | Nie dotyczy |
3. | 1.2.2 Napisy rozszerzone (nagranie) | Nie dotyczy |
4. | 1.2.3 Audiodeskrypcja lub alternatywa tekstowa dla mediów (nagranie) | Nie dotyczy |
5. | 1.2.4 Napisy rozszerzone (na żywo) AA | Nie dotyczy |
6. | 1.2.5 Audiodeskrypcja (nagranie) | Nie dotyczy |
7. | 1.3.1 Informacje i relacje | Pozytywna |
8. | 1.3.2 Zrozumiała kolejność | Pozytywna |
9. | 1.3.3 Właściwości zmysłowe | Pozytywna |
10. | 1.3.4 Orientacja | Pozytywna |
11. | 1.3.5 Określenie pożądanej wartości | Pozytywna |
12. | 1.4.1 Użycie koloru | Pozytywna |
13. | 1.4.2 Kontrola odtwarzania dźwięku | Pozytywna |
14. | 1.4.3 Kontrast (minimalny) | Negatywna |
15. | 1.4.4 Zmiana rozmiaru tekstu | Pozytywna |
16. | 1.4.5 Obrazy tekstu | Pozytywna |
17. | 1.4.10 Dostosowanie do ekranu | Pozytywna |
18. | 1.4.11 Kontrast elementów nietekstowych | Negatywna |
19. | 1.4.12 Odstępy w tekście | Pozytywna |
20. | 1.4.13 Treści spod kursora lub fokusu | Pozytywna |
21. | 2.1.1 Klawiatura | Pozytywna |
22. | 2.1.2 Bez pułapki na klawiaturę | Pozytywna |
23. | 2.1.4 Jednoznakowe skróty klawiaturowe | Pozytywna |
24. | 2.2.1 dostosowanie czasu | Pozytywna |
25. | 2.2.2 Pauza, zatrzymanie, ukrycie | Pozytywna |
26. | 2.3.1 Trzy błyski lub wartości poniżej progu | Pozytywna |
27. | 2.4.1 Możliwość pominięcia bloków | Pozytywna |
28. | 2.4.2 Tytuł strony | Negatywna |
29. | 2.4.3 Kolejność fokusu | Pozytywna |
30. | 2.4.4 Cel łączą (w kontekście) | Pozytywna |
31. | 2.4.5 Wiele dróg | Pozytywna |
32. | 2.4.6 Nagłówki i etykiety | Pozytywna |
33. | 2.4.7 Widoczny fokus | Pozytywna |
34. | 2.5.1 Gesty dotykowe | Pozytywna |
35. | 2.5.2 Rezygnacja ze wskazania | Pozytywna |
36. | 2.5.3 Etykieta w nazwie | Pozytywna |
37. | 2.5.4 Aktywowanie ruchem | Pozytywna |
38. | 3.1.1 Język strony | Pozytywna |
39. | 3.1.2 Język części | Pozytywna |
40. | 3.2.1 Po otrzymania fokusu | Pozytywna |
41. | 3.2.2 Podczas wprowadzania danych | Pozytywna |
42. | 3.2.3 Spójna nawigacja | Pozytywna |
43. | 3.2.4 Spójna identyfikacja | Pozytywna |
44. | 3.3.1 Identyfikacja błędu | Pozytywna |
45. | 3.3.2 Sugestie korekty błędu | Pozytywna |
46. | 3.3.3 Sugestie korekty błędu | Pozytywna |
47. | 3.3.4 Zapobieganie błędom (prawnym, finansowym, w danych) | Nie dotyczy |
48. | 4.1.1 Poprawność kodu | Pozytywna |
49. | 4.1.2 Nazwa, rola, wartość | Pozytywna |
50. | 4.1.3 Komunikaty o stanie | Pozytywna |
WYNIKI ZGODNOŚCI WCAG 2.1: | 41/44 co stanowi 93% |
PODSUMOWANIE
Ogólna ocena poziomu dostępności cyfrowej witryny:
Strona częściowo zgodna z WCAG 2.1 na poziomie AA.
Badany portal WWW:
https://bip.zawiercie.powiat.finn.pl/
Data badania:
12.12.2024 r. do 19.12.2024 r.
TABELA PODSUMOWUJĄCA BADANIE DOSTĘPNOŚCICYFROWEJ
LP. | KRYTERIUM SUKCESU | STATUS/WYNIKU WYNIKAJĄCY z BADANIA |
1. | 1.1.1 Treść nietekstowa | Pozytywna |
2. | 1.2.1 Tylko audio lub tylko wideo (nagranie) | Nie dotyczy |
3. | 1.2.2 Napisy rozszerzone (nagranie) | Nie dotyczy |
4. | 1.2.3 Audiodeskrypcja lub alternatywa tekstowa dla mediów (nagranie) | Nie dotyczy |
5. | 1.2.4 Napisy rozszerzone (na żywo) AA | Nie dotyczy |
6. | 1.2.5 Audiodeskrypcja (nagranie) | Nie dotyczy |
7. | 1.3.1 Informacje i relacje | Pozytywna |
8. | 1.3.2 Zrozumiała kolejność | Pozytywna |
9. | 1.3.3 Właściwości zmysłowe | Pozytywna |
10. | 1.3.4 Orientacja | Pozytywna |
11. | 1.3.5 Określenie pożądanej wartości | Pozytywna |
12. | 1.4.1 Użycie koloru | Pozytywna |
13. | 1.4.2 Kontrola odtwarzania dźwięku | Pozytywna |
14. | 1.4.3 Kontrast (minimalny) | Pozytywna |
15. | 1.4.4 Zmiana rozmiaru tekstu | Pozytywna |
16. | 1.4.5 Obrazy tekstu | Pozytywna |
17. | 1.4.10 Dopasowanie do ekranu | Pozytywna |
18. | 1.4.11 Kontrast elementów nietekstowych | Pozytywna |
19. | 1.4.12 Odstępy w tekście | Pozytywna |
20. | 1.4.13 Treści spod kursora lub fokusu | Pozytywna |
21. | 2.1.1 Klawiatura | Pozytywna |
22. | 2.1.2 Bez pułapki na klawiaturę | Pozytywna |
23. | 2.1.4 Jednoznakowe skróty klawiaturowe | Pozytywna |
24. | 2.2.1 Dostosowanie czasu | Pozytywna |
25. | 2.2.2 Pauza, zatrzymanie, ukrycie | Pozytywna |
26. | 2.3.1 Trzy błyski lub wartości poniżej progu | Pozytywna |
27. | 2.4.1 Możliwość pominięcia bloków | Pozytywna |
28. | 2.4.2 Tytuł strony | Pozytywna |
30. | 2.4.4 Cel łącza (w kontekście) | Pozytywna |
31. | 2.4.5 Wiele dróg | Pozytywna |
32. | 2.4.6 Nagłówki i etykiety | Pozytywna |
33. | 2.4.7 Widoczny fokus | Pozytywna |
34. | 2.5.1 Gesty dotykowe | Pozytywna |
35. | 2.5.2 Rezygnacja ze wskazania | Pozytywna |
36. | 2.5.3 Etykieta w nazwie | Pozytywna |
37. | 2.5.4 Aktywowanie ruchem | Pozytywna |
38. | 3.1.1 Język strony | Pozytywna |
39. | 3.1.2 Język części | Pozytywna |
40. | 3.2.1 Po otrzymaniu fokusu | Pozytywna |
41. | 3.2.2 Podczas wprowadzania danych | Pozytywna |
42. | 3.2.3 Spójna nawigacja | Pozytywna |
43. | 3.2.4 Spójna identyfikacja | Pozytywna |
44. | 3.3.1 Identyfikacja błędu | Pozytywna |
45. | 3.3.2 Etykiety lub instrukcje | Pozytywna |
46. | 3.3.3 Sugestie korekty błędów | Pozytywna |
47. | 3.3.4 Zapobieganie błędom (prawnym, finansowym, w danych) | Nie dotyczy |
48. | 4.1.1 Poprawność kodu | Pozytywna |
49. | 4.1.2 Nazwa, rola, wartość | Pozytywna |
50. | 4.1.3 Komunikaty o stanie | Pozytywna |
WYNIKI ZGODNOŚCI WCAG 2.1 : | 44/44 co stanowi 100% |
PODSUMOWANIE
Ogólna ocena poziomu dostępności cyfrowej witryny:
Strona zgodna z WCAG 2.1 na poziomie AA
Data sporządzenia Deklaracji
Oświadczenie sporządzono w okresie: 2024-12-12 do 19.12.2024 Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: perfekcyjnestrony.pl ul. Witkiewicza 22, 64-100 Leszno,
NIP: 6991935805 (z wyłączeniem dostępności architektonicznej).
Narzędzia do walidacji stron WWW:
· Narzędzie developerskie przeglądarki – (Ctrl+Shift+I – Chrome, Firefox, Edge)
Stan na dzień:
2024.12.12
· NVDA – Non Desktop Access. Darmowy i najczęściej używany program asystujący przez osoby niewidome. https://www.nvda.pl/pobierz(badanie przeprowadzone przez osobę niewidomą – najczęściej używane narzędzie przez osoby niewidome)
Stan na dzień:
2024.12.12
· WAVE – Web Accessibility Evaluation Tool. Uniwersalne narzędzie umożliwiające analizę pojedynczej strony internetowej pod kątem WCAG 2.0 https://wave.webaim.org/
Stan na dzień:
2024.12.12
0 błędów
0 błędów kontrastu
· W3C Markup Validation Service – Walidator zgodności kodu (X)HTML http://validator.w3.org/
Stan na dzień:
2024.12.12
· Color Contrast Analyser- narzędzie do analizy kontrasu.
https://developer.paciellogroup.com/resources/contrastanalyser/
Stan na dzień:
2024.12.12
· CSS Validation Service – narzędzie do sprawdzania zgodności ze standardem CSS http://jigsaw.w3.org/css-validator/
Stan na dzień:
2024.12.12
· Nu Markup Checker – narzędzie do sprawdzania znaczków HTML
http://validator.w3.org/nu/
Stan na dzień:
2024.12.12
· ARC Toolkit – narzędzie do testowania dostępności (Chrome)
https://chrome.google.com/webstore/detail/arc-toolkit/chdkkkccnlfncngelccgbgfmjebmkmce?hl=pl
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Starostwo Powiatowe w Zawierciu sod@zawiercie.powiat.pl Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 32 4507100. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Informacje o procedurze
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich pod adresem: https://www.rpo.gov.pl/.
INFORMACJA O DOSTĘPNOŚCI TŁUMACZA JĘZYKA MIGOWEGO
Proste sprawy urzędowe załatwiane są bezpośrednio przez pracowników Urzędu, posługujących się językiem migowym. Załatwienie takiej sprawy przez osobę uprawnioną nie wymaga wcześniejszego zgłoszenia.
Starostwo Powiatowe w Zawierciu udostępnia dokumenty niezbędne do załatwienia sprawy, w formie dostępniej dla osób uprawnionych, na ich wniosek zapewnia pomoc wyznaczonego pracownika w ich wypełnieniu. Osoby mające trudności
w komunikowaniu się mogą kontaktować się ze Starostwem Powiatowym w Zawierciu za pośrednictwem:
- poczty elektronicznej sod@zawiercie.powiat.pl
- Elektronicznej Skrzynki Podawczej - link na stronie głównej
- oraz osobiście - Kancelaria Główna i Archiwum, pokój nr 10.
Co zrobić, żeby skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego?
W sprawach szczególnie skomplikowanych, osoba uprawniona powinna zgłosić chęć skorzystania z pomocy tłumacza co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem,
z wyłączeniem sytuacji nagłych. Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą z niepełnosprawnością w rozumieniu ustawy o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnianiu osób z niepełnosprawnością. Ponadto informujemy, że podczas załatwiania spraw w Urzędzie, osoba niesłysząca może korzystać z pomocy dowolnie wybranej przez siebie osoby, która będzie jej towarzyszyć w celu ułatwienia komunikacji.
Dostępność architektoniczna
Starostwo Powiatowe w Zawierciu deklaruje, że jest częściowo dostępne pod względem architektonicznym.
I. Starostwa Powiatowego w Zawierciu ul. Sienkiewicza 34
1. Dostępne są cztery wejścia do budynku:
1 główne od ulicy Sienkiewicza/ Kasprowicza, 2 od parkingu wewnętrznego od ulicy Sienkiewicza oraz 1 – winda zewnętrzna od ulicy Kasprowicza od strony budynku Komendy Powiatowej Policji. Dla interesantów dostępne jest jedno wejście główne do budynku : od ulic Sienkiewicza/ Kasprowicza – na poziomie terenu, drzwi dwuskrzydłowe – wejście przez jedno skrzydło (możliwość otwarcia drugiego) otwierane ręcznie do oszklonego wiatrołapu, a później drzwiami dwuskrzydłowymi do holu głównego. Z poziomu holu na parter budynku prowadzą szerokie schody na parter . Budynek posiada 3 wyjścia/wejścia ewakuacyjne: 1 główne od ulicy Sienkiewicza/ Kasprowicza, 2 od parkingu wewnętrznego od ulicy Sienkiewicza . Brama/ furtka od ulicy Sienkiewicza – nie jest przystosowana dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
2. Punkt informacyjny/ kancelaria:
znajduje się na parterze po prawej stronie za wejściem głównym do budynku urzędu. Dostępność do punktu informacyjnego/kancelarii bez barier architektonicznych . W budynku nie funkcjonują obszary kontroli.
3. Miejsca parkingowe :
przed budynkiem na parkingu ul. Sienkiewicza zapewniono 3 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością oraz 2 na terenie wewnętrznego parkingu dla pracowników.
4. Winda zewnętrzna :
jest dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością umożliwia dostanie się na każdą kontygnację w budynku. Wewnątrz windy znajduje się panel sterujący z wyświetlaczem LCD informujący o numerze piętra, na którym znajduje się winda oraz kierunku jej ruchu. Przyciski z numeracją pięter, otwierania i zamykania drzwi oraz alarmu wentylatora wykonane są z oznaczeniami Braill`a , podobnie jak przyciski przywołania windy na każdej kondygnacji. Po dotarciu windy na wybraną kondygnację następuje powiadomieni głosowe o numerze piętra, na którym znajduje się winda. Powiadomienia głosowe informują również o zamykaniu i otwieraniu się drzwi kabiny windy. Dodatkowo w szybie windy zamontowano klimatyzację. Wymiary windy umożliwiają przejazd na daną kondygnację osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim. W windzie zamontowane są poręcze oraz wykładzina antypoślizgowa. Na wypadek awarii winda wyposażona została w przycisk alarmowy, którego odpowiednio długie przyciśniecie – min. 5 sek. – powoduje nawiązanie połączenia głosowego z Centrum Serwisowym.
5. Krzesła ewakuacyjne :
zainstalowane na prawo przy wyjściu z windy na każdym piętrze budynku.
6. Toaleta dla osób niepełnosprawnych:
znajduje się w budynku urzędu na parterze, brak dostosowania schodów. Winda umożliwia dostanie się do toalety osobom niepełnosprawnym ruchowo, wejście do windy na zewnątrz budynku od ulicy Kasprowicza od strony budynku Komendy Powiatowej Policji lub z każdej kondygnacji budynku Starostwa Powiatowego. Budynek jest częściowo przystosowany dla osób
z niepełnosprawnością ruchową. Dla osób na wózkach dostępne mogą być korytarze oraz pomieszczenia biurowe.
7. Mapy tyflograficzne :
na każdym piętrze zamontowano mapy zawierające plany rozmieszczenia w budynku pomieszczeń, w sposób dotykowy i wizualny. Tablica tyflograficzna z elementami wypukłymi(zarys ścian) z nadrukiem treści w alfabecie łacińskim i z tłumaczeniem na alfabet Braille”a. Zamontowany został system chipów NFC – pozwalający na korzystanie z opisów audio przez przyłożenie telefonu do miejsca, w którym umieszczono specjalny chip.
8. Tabliczki z informacją w alfabecie Braille'a:
zostały zamontowane na drzwiach w pobliżu klamek prowadzących do pokoi.Na końcach poręczy zostały zamontowane oznaczenia dotykowe w alfabecie Braille'a, będące dodatkową informacją dla osób niewidomych ( informacja do którego pietra osoba się zbliża i na jakim piętrze już jest)
9. Dzwonek przywoławczy:
zamontowany na drzwiach głównych wejściowych do budynku. Udzielanie informacji oraz wezwań pracowników danego wydziału do interesanta dokonuje pracownik kancelarii.
10. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem przewodnikiem i z psem asystującym.
11. W budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. Dostępność zapewniona jest poprzez wsparcie przeszkolonych pracowników w zakresie języka migowego.
II. Wydział Komunikacji w Zawierciu ul. Niedziałkowskiego 15
1. Posiada dwa wejścia/wyjścia:
znajdujące się z tyłu budynku od strony ulicy Bohaterów
Westerplatte. Jedno przeznaczone jest dla pracowników (służbowe),
a drugie dla interesantów. Obydwa wejścia/wyjścia pełnią funkcję
ewakuacyjną. Z dwóch stron budynek otoczony jest chodnikiem z kostki brukowej,
a w pozostałej części utwardzonym podłożem.
2. Dwa miejsca parkingowe:
przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością,
po lewej stronie wejścia
3. Zewnętrzna dźwignia:
dla osób niepełnosprawnych ruchowo. Po prawej stronie
na utwardzonej powierzchni znajduje się parking dla 11 miejsc
postojowych (w tym 3 służbowe).
4. Tabliczki z informacją w alfabecie Braille’a:
umieszczone na każdych drzwiach.
5. Dwie tablice informacyjne o rozkładzie pomieszczeń
Każde pomieszczenie i stanowisko jest dokładnie
opisane. Istnieje możliwość umówienia się interesanta
z pracownikiem telefonicznie lub elektronicznie na dostępnej
stronie internetowej.
6. Mapy tyflograficzne:
zainstalowane na piętrze i parterze budynku zawierające plany
rozmieszczenia pomieszczeń, w sposób dotykowy i wizualny.
Tablica tyflograficzna z elementami wypukłymi(zarys ścian)
z nadrukiem treści w alfabecie łacińskim i z tłumaczeniem na alfabet
Braille”a. Zamontowany został system chipów NFC – pozwalający na
korzystanie z opisów audio przez przyłożenie telefonu do miejsca, w którym
umieszczono specjalny chip.
7. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść
z psem asystującym i psem przewodnikiem.
8. Krzesło ewakuacyjne – zamontowano na I piętrze
W budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. Dostępność zapewniona jest poprzez wsparcie przeszkolonych pracowników w zakresie języka migowego.
Na piętrze zamontowano krzesło ewakuacyjne.
Obsługa interesantów w zakresie Nieodpłatnej Pomocy Prawnej
III. Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej w Zawierciu ul. Niedziałkowskiego 22
1. Wolne od barier przestrzenie komunikacyjne w budynku.
2. Zapewniony dostęp do pokoju Nieodpłatnej Pomocy Prawnej.
3. Brak informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku.
4. Dla osób korzystających z psa przewodnika zapewniony dostęp.
5. Zapewniona ewakuacja lub ratowanie osób wewnątrz budynku poprzez:
- procedurę ewakuacji lub ratowania
- sprzęt lub miejsce do ewakuacji
- pracownika przeszkolonego z procedury ewakuacji lub ratowania.
IV. Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Włodowice ul. Krakowska 26
1. Częściowe zapewnienie wolnych od barier przestrzeni komunikacyjnych.
2. Zapewniony dostęp do pokoju Nieodpłatnej Pomocy Prawnej.
3. Brak zapewnienia informacji na rozkład pomieszczeń w budynku.
4. Dostęp do budynku dla osób korzystających z psa przewodnika.
5. Częściowe zapewniona ewakuacji lub ratowania osób wewnątrz budynku poprzez:
- procedurę ewakuacji lub ratowania
- sprzęt lub miejsce do ewakuacji
- pracownika przeszkolonego z procedury ewakuacji lub ratowania.
V. Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Pilica ul. Żarnowiecka 46 A
1. Częściowo zapewnione wolne od barier przestrzenie komunikacyjne.
2. Zapewniony dostęp do pokoju Nieodpłatnej Pomocy Prawnej.
3. Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w sposób wizualny.
4. Zapewniony dostęp dla osób korzystających z psa przewodnika.
5. Częściowe zapewnienie ewakuacji lub ratowania osób wewnątrz budynku poprzez:
- procedurę ewakuacji lub ratowania
- sprzęt lub miejsce do ewakuacji
- pracownika przeszkolonego z procedury ewakuacji lub ratowania.
VI. Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Łazy ul. Spółdzielcza 2
1. Zapewnienie wolnych od barier wszystkich przestrzeni komunikacyjnych.
2. Zapewniony dostęp do pokoju Nieodpłatnej Pomocy Prawnej.
3. Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w sposób wizualny.
4. Zapewniony dostęp dla osób korzystających z psa przewodnika.
5. Częściowe zapewnienie ewakuacji lub ratowania osób wewnątrz budynku
poprzez:
- procedurę ewakuacji lub ratowania
- sprzęt lub miejsce do ewakuacji
- pracownika przeszkolonego z procedury ewakuacji lub ratowania.
VII. Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Żarnowiec ul. Rynek 9
1. Zapewnienie wolnych od barier wszystkich przestrzeni komunikacyjnych.
2. Zapewnienie dostępu do pokoju Nieodpłatnej Pomocy Prawnej.
3. Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w sposób wizualny.
4. Zapewniony dostęp dla osób korzystających z psa przewodnika.
5. Częściowe zapewnienie ewakuacji lub ratowania osób wewnątrz budynku
poprzez:
- procedurę ewakuacji lub ratowania
- sprzęt lub miejsce do ewakuacji
- pracownika przeszkolonego z procedury ewakuacji lub ratowania.
VIII. Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Szczekociny ul. Senatorska 2
1. Częściowe zapewnienie wolnych od barier przestrzeni komunikacyjnych.
2. Zapewnienie dostępu do pokoju Nieodpłatnej Pomocy Prawnej.
3. Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w sposób wizualny.
4. Zapewniony dostęp dla osób korzystających z psa przewodnika.
5. Częściowe zapewnienie ewakuacji lub ratowania osób wewnątrz budynku
poprzez:
- pracownika przeszkolonego z procedury ewakuacji lub ratowania.