Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej
Wtorek, 24 czerwca 2025
Imieniny: Danuta, Emilia, Jan
pochmurno
22°C
IrządzeKroczyceŁazyOgrodzieniecPilicaPorębaSzczekocinyWłodowiceZawiercieZarnowiec

Deklaracja dostępności

Deklaracja Dostępności

 

Starostwo Powiatowe w Zawierciu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej  https://www.zawiercie.powiat.pl/.

Data publikacji strony internetowej: 26.03.2021 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji:    31.03.2025 r.

Data ostatniego przeglądu strony pod względem dostępności z WCAG 2.1: 19.12.2024 r.

Wytyczne standardu WCAG 2.1 dla dostępności treści internetowych

1 - Postrzegalność
1.1 - Alternatywa w postaci tekstu
1.1.1 - Treść nietekstowa - Poziom A
1.2 - Dostępność mediów zmiennych w czasie
1.2.1 - Tylko audio oraz tylko wideo (nagranie) - Poziom A
1.2.2 - Napisy rozszerzone (nagranie) - Poziom A
1.2.3 - Audiodeskrypcja lub alternatywa dla mediów (nagranie) - Poziom A

1.2.4 – napisy rozszerzone (na żywo) – Poziom AA
1.2.5 - Audiodeskrypcja (nagranie) - Poziom AA
1.3 - Możliwość adaptacji - Odpowiednia (zrozumiała) prezentacja zawartości
1.3.1 - Informacje i relacje - Poziom A
1.3.2 - Zrozumiała kolejność - Poziom A
1.3.3 - Właściwości zmysłowe - Poziom A
1.3.4 - Orientacja - wyświetlanie treści w układzie poziomym, jak i pionowym - Poziom AA
1.3.5 - Określenie pożądanej wartości - Poziom AA
1.4 - Możliwość rozróżnienia - Ułatwienie percepcji treści
1.4.1 - Użycie koloru - Poziom A
1.4.2 - Kontrola odtwarzania dźwięku - Poziom A
1.4.3 - Kontrast (minimalny) - Poziom AA
1.4.4 - Zmiana rozmiaru tekstu - Poziom AA
1.4.5 – Obrazy tekstu - Poziom AA
1.4.10 – Dopasowanie do ekranu- Poziom AA
1.4.11 - Kontrast elementów nietekstowych - Poziom AA
1.4.12 - Odstępy w tekście - Poziom AA
1.4.13 - Treści spod kursora lub fokusa - Poziom AA
2 - Funkcjonalność
2.1 - Dostępność z klawiatury
2.1.1 - Klawiatura - Poziom A
2.1.2 - Brak pułapki na klawiaturę - Poziom A
2.1.4 – Jednoznakowe skróty klawiaturowe - Poziom A
2.2 - Wystarczająca ilość czasu
2.2.1 - Dostosowania czasu - Poziom A
2.2.2 - Pauza, zatrzymywanie, ukrycie - Poziom A
2.3 - Ataki padaczki - Migotanie
2.3.1 - Trzy błyski lub wartości poniżej progu - Poziom A
2.4 - Możliwość nawigacji
2.4.1 - Możliwość pominięcia bloków - Poziom A
2.4.2 - Tytuły stron - Poziom A
2.4.3 - Kolejność fokusu - Poziom A
2.4.4 - Cel łącza (w kontekście) - Poziom A
2.4.5 - Wiele dróg - Poziom AA
2.4.6 - Nagłówki i etykiety - Poziom AA
2.4.7 - Widoczny fokus - Poziom AA
2.5 - Sposoby wprowadzania danych
2.5.1 - Gesty dotykowe - Poziom A
2.5.2 – Rezygnacja ze wskazania - Poziom A
2.5.3 - Etykieta w nazwie - Poziom A
2.5.4 - Aktywowanie ruchem - Poziom A
3 - Zrozumiałość
3.1 - Możliwość odczytania
3.1.1 - Język strony - Poziom A
3.1.2 - Język części - Poziom AA
3.2 - Przewidywalność
3.2.1 - Po otrzymaniu fokusu- Poziom A
3.2.2 - Podczas wprowadzania danych - Poziom A
3.2.3 – Spójna  nawigacja - Poziom AA
3.2.4 -  Spójna identyfikacja - Poziom AA
3.3 - Pomoc przy wprowadzaniu informacji
3.3.1 - Identyfikacja błędu - Poziom A
3.3.2 - Etykiety lub instrukcje - Poziom A
3.3.3 - Sugestie korekty błędów - Poziom AA
3.3.4 - Zapobieganie błędom (prawnym, finansowym, związany w danych) - Poziom AA

4 - Kompatybilność
4.1 - Kompatybilność
4.1.1 – Poprawność kodu - Poziom A
4.1.2 - Nazwa, rola, wartość - Poziom AA
4.1.3 - Komunikaty o stanie - Poziom AA
 

TABELA PODSUMOWUJĄCA BADANIE DOSTĘPNOŚCI CYFROWEJ

LP.  KRYTERIUM  SUKCESU  STATUS / WYNIK  WYNIKAJĄCY  Z  BADANIA
1.  1.1.1 Treść nietekstowa  Pozytywna
2. 1.2.1 Tylko audio lub tylko wideo (nagranie)  Nie dotyczy
3. 1.2.2 Napisy rozszerzone (nagranie)  Nie dotyczy
4. 1.2.3 Audiodeskrypcja lub alternatywa tekstowa dla mediów (nagranie)   Nie dotyczy
5.  1.2.4 Napisy rozszerzone (na żywo) AA  Nie dotyczy
6.  1.2.5 Audiodeskrypcja (nagranie)   Nie dotyczy
7.  1.3.1 Informacje i relacje  Pozytywna
8.  1.3.2 Zrozumiała kolejność  Pozytywna
9.  1.3.3 Właściwości zmysłowe  Pozytywna
10.  1.3.4 Orientacja  Pozytywna
11.  1.3.5 Określenie pożądanej wartości  Pozytywna
12.  1.4.1 Użycie koloru  Pozytywna
13.  1.4.2 Kontrola odtwarzania dźwięku  Pozytywna
14.  1.4.3 Kontrast (minimalny)  Negatywna
15.  1.4.4 Zmiana rozmiaru tekstu  Pozytywna
16.  1.4.5 Obrazy tekstu  Pozytywna
17.  1.4.10 Dostosowanie do ekranu  Pozytywna
18.  1.4.11 Kontrast elementów nietekstowych  Negatywna
19.  1.4.12 Odstępy w tekście  Pozytywna
20.  1.4.13 Treści spod kursora lub fokusu  Pozytywna
21.  2.1.1 Klawiatura  Pozytywna
22.  2.1.2 Bez pułapki na klawiaturę   Pozytywna
23.  2.1.4 Jednoznakowe skróty klawiaturowe  Pozytywna
24.  2.2.1 dostosowanie czasu  Pozytywna
25.  2.2.2 Pauza, zatrzymanie, ukrycie  Pozytywna
26.  2.3.1 Trzy błyski lub wartości poniżej progu  Pozytywna
27.  2.4.1 Możliwość pominięcia bloków  Pozytywna
28.  2.4.2 Tytuł strony  Negatywna
29.  2.4.3 Kolejność fokusu  Pozytywna
30.  2.4.4 Cel łączą (w kontekście)  Pozytywna
31.  2.4.5 Wiele dróg  Pozytywna
32.  2.4.6 Nagłówki i etykiety  Pozytywna
33.  2.4.7 Widoczny fokus  Pozytywna
34.  2.5.1 Gesty dotykowe  Pozytywna
35.  2.5.2 Rezygnacja ze wskazania  Pozytywna
36.  2.5.3 Etykieta w nazwie  Pozytywna
37.  2.5.4 Aktywowanie ruchem  Pozytywna
38.  3.1.1 Język strony  Pozytywna
39.  3.1.2 Język części  Pozytywna
40.  3.2.1 Po otrzymania fokusu  Pozytywna
41.  3.2.2 Podczas wprowadzania danych  Pozytywna
42.  3.2.3 Spójna nawigacja  Pozytywna
43. 3.2.4 Spójna identyfikacja  Pozytywna
44. 3.3.1 Identyfikacja błędu  Pozytywna
45. 3.3.2 Sugestie korekty błędu   Pozytywna
46. 3.3.3 Sugestie korekty błędu  Pozytywna
47. 3.3.4 Zapobieganie błędom (prawnym, finansowym, w danych)  Nie dotyczy
48. 4.1.1 Poprawność kodu  Pozytywna
49. 4.1.2 Nazwa, rola, wartość  Pozytywna
50.  4.1.3 Komunikaty o stanie  Pozytywna
  WYNIKI  ZGODNOŚCI  WCAG  2.1: 41/44 co stanowi 93%

      

 PODSUMOWANIE

Ogólna ocena poziomu dostępności cyfrowej witryny: 

Strona częściowo zgodna z WCAG 2.1 na poziomie AA.

Badany portal WWW:

https://bip.zawiercie.powiat.finn.pl/ 

Data badania:

12.12.2024 r. do 19.12.2024 r.

TABELA PODSUMOWUJĄCA BADANIE DOSTĘPNOŚCICYFROWEJ

LP.  KRYTERIUM  SUKCESU

 STATUS/WYNIKU WYNIKAJĄCY z BADANIA

1.  1.1.1 Treść nietekstowa  Pozytywna
2.  1.2.1 Tylko audio lub tylko wideo (nagranie)   Nie dotyczy
3.  1.2.2 Napisy rozszerzone (nagranie)  Nie dotyczy
4.  1.2.3 Audiodeskrypcja lub alternatywa tekstowa dla mediów (nagranie)   Nie dotyczy
5.  1.2.4 Napisy rozszerzone (na żywo) AA  Nie dotyczy
6.  1.2.5 Audiodeskrypcja (nagranie)  Nie dotyczy
7.  1.3.1 Informacje i relacje  Pozytywna
8.  1.3.2 Zrozumiała kolejność  Pozytywna
9.  1.3.3 Właściwości zmysłowe  Pozytywna 
10.  1.3.4 Orientacja  Pozytywna
11.  1.3.5 Określenie pożądanej wartości  Pozytywna
12.  1.4.1 Użycie koloru  Pozytywna
13.  1.4.2 Kontrola odtwarzania dźwięku  Pozytywna
14.  1.4.3 Kontrast (minimalny)  Pozytywna
15.  1.4.4 Zmiana rozmiaru tekstu  Pozytywna
16.  1.4.5 Obrazy tekstu  Pozytywna
17.  1.4.10 Dopasowanie do ekranu  Pozytywna
18.  1.4.11 Kontrast elementów  nietekstowych  Pozytywna
19.  1.4.12 Odstępy w  tekście  Pozytywna
20.  1.4.13 Treści spod kursora lub fokusu  Pozytywna
21.  2.1.1 Klawiatura  Pozytywna
22.  2.1.2 Bez pułapki na klawiaturę  Pozytywna
23.  2.1.4 Jednoznakowe skróty klawiaturowe  Pozytywna
24.  2.2.1 Dostosowanie czasu  Pozytywna
25.   2.2.2 Pauza, zatrzymanie, ukrycie  Pozytywna
26.  2.3.1 Trzy błyski lub wartości poniżej progu  Pozytywna
27.  2.4.1 Możliwość pominięcia bloków   Pozytywna
28.  2.4.2 Tytuł strony  Pozytywna
30.  2.4.4 Cel łącza (w kontekście)  Pozytywna
31.  2.4.5 Wiele dróg   Pozytywna
32.  2.4.6 Nagłówki i etykiety  Pozytywna
33.  2.4.7 Widoczny fokus   Pozytywna
34.  2.5.1 Gesty dotykowe  Pozytywna
35.  2.5.2 Rezygnacja ze wskazania   Pozytywna
36.  2.5.3 Etykieta w nazwie  Pozytywna
37.  2.5.4 Aktywowanie  ruchem  Pozytywna
38.  3.1.1 Język strony   Pozytywna
39.  3.1.2 Język części  Pozytywna
40.  3.2.1 Po otrzymaniu fokusu  Pozytywna
41.  3.2.2 Podczas wprowadzania danych  Pozytywna
42.   3.2.3 Spójna nawigacja  Pozytywna
43.  3.2.4 Spójna identyfikacja   Pozytywna
44.  3.3.1 Identyfikacja błędu  Pozytywna
45.  3.3.2 Etykiety lub instrukcje  Pozytywna
46.  3.3.3 Sugestie korekty błędów   Pozytywna
47.  3.3.4 Zapobieganie błędom (prawnym, finansowym, w danych)  Nie dotyczy
48.  4.1.1 Poprawność kodu  Pozytywna
49.  4.1.2 Nazwa, rola, wartość  Pozytywna
50.  4.1.3 Komunikaty o stanie   Pozytywna
  WYNIKI ZGODNOŚCI WCAG 2.1 :   44/44 co stanowi 100%

 

PODSUMOWANIE

Ogólna  ocena poziomu dostępności cyfrowej witryny:

Strona zgodna z WCAG 2.1 na poziomie AA

Data sporządzenia Deklaracji

Oświadczenie sporządzono w okresie: 2024-12-12 do 19.12.2024 Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: perfekcyjnestrony.pl ul. Witkiewicza 22, 64-100 Leszno, 
NIP: 6991935805 (z wyłączeniem dostępności architektonicznej).

 

Narzędzia do walidacji stron WWW:

·   Narzędzie developerskie przeglądarki – (Ctrl+Shift+I – Chrome, Firefox, Edge)

Stan na dzień:

2024.12.12

·      NVDA – Non Desktop Access. Darmowy i najczęściej używany program asystujący przez osoby niewidome. https://www.nvda.pl/pobierz(badanie przeprowadzone przez osobę niewidomą – najczęściej używane narzędzie przez osoby niewidome)

Stan na dzień:

2024.12.12

·      WAVE – Web Accessibility Evaluation Tool. Uniwersalne narzędzie umożliwiające analizę pojedynczej strony internetowej pod kątem WCAG 2.0 https://wave.webaim.org/ 

Stan na dzień:

2024.12.12

0 błędów

0 błędów kontrastu

·      W3C Markup  Validation  Service – Walidator zgodności kodu (X)HTML http://validator.w3.org/ 

Stan na dzień:

2024.12.12

·      Color  Contrast  Analyser- narzędzie do analizy kontrasu.

https://developer.paciellogroup.com/resources/contrastanalyser/

Stan na dzień:

2024.12.12 

·      CSS Validation Service – narzędzie do sprawdzania zgodności ze standardem CSS http://jigsaw.w3.org/css-validator/ 

Stan na dzień:

2024.12.12

·      Nu Markup Checker – narzędzie do sprawdzania znaczków HTML

http://validator.w3.org/nu/ 

Stan na dzień:

2024.12.12

·      ARC Toolkit – narzędzie do testowania  dostępności (Chrome) 

https://chrome.google.com/webstore/detail/arc-toolkit/chdkkkccnlfncngelccgbgfmjebmkmce?hl=pl 

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Starostwo Powiatowe w Zawierciu sod@zawiercie.powiat.pl  Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 32 4507100. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

 

Informacje o procedurze

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich pod adresem:  https://www.rpo.gov.pl/.

 

 INFORMACJA O DOSTĘPNOŚCI TŁUMACZA JĘZYKA MIGOWEGO

Proste sprawy urzędowe załatwiane są bezpośrednio przez pracowników Urzędu, posługujących się językiem migowym. Załatwienie takiej sprawy przez osobę uprawnioną nie wymaga wcześniejszego zgłoszenia.

Starostwo Powiatowe w Zawierciu udostępnia dokumenty niezbędne do załatwienia sprawy, w formie dostępniej dla osób uprawnionych, na ich wniosek zapewnia pomoc wyznaczonego pracownika w ich wypełnieniu. Osoby mające trudności 

w komunikowaniu się mogą kontaktować się ze Starostwem Powiatowym w Zawierciu za pośrednictwem:

- poczty elektronicznej sod@zawiercie.powiat.pl

- Elektronicznej Skrzynki Podawczej - link na stronie głównej

- oraz osobiście - Kancelaria Główna i Archiwum, pokój nr 10.

 

Co zrobić, żeby skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego?

W sprawach szczególnie skomplikowanych, osoba uprawniona powinna zgłosić chęć skorzystania z pomocy tłumacza co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, 
z wyłączeniem sytuacji nagłych. Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą z niepełnosprawnością w rozumieniu ustawy o rehabilitacji zawodowej 

i społecznej oraz zatrudnianiu osób z niepełnosprawnością. Ponadto informujemy, że podczas załatwiania spraw w Urzędzie, osoba niesłysząca może korzystać z pomocy dowolnie wybranej przez siebie osoby, która będzie jej towarzyszyć w celu ułatwienia komunikacji.

 

Dostępność architektoniczna

 

Starostwo Powiatowe w Zawierciu deklaruje, że jest częściowo dostępne pod względem architektonicznym.

I.   Starostwa Powiatowego w Zawierciu ul. Sienkiewicza 34

 

1.     Dostępne są cztery wejścia do budynku: 

1 główne od ulicy Sienkiewicza/ Kasprowicza, 2 od parkingu wewnętrznego od ulicy Sienkiewicza oraz 1 – winda zewnętrzna od ulicy Kasprowicza od strony budynku Komendy Powiatowej Policji. Dla interesantów dostępne jest jedno wejście główne do budynku : od ulic Sienkiewicza/ Kasprowicza – na poziomie terenu, drzwi dwuskrzydłowe – wejście przez jedno skrzydło (możliwość otwarcia drugiego) otwierane ręcznie do oszklonego wiatrołapu, a później drzwiami dwuskrzydłowymi do holu głównego. Z poziomu holu na parter budynku prowadzą szerokie schody na parter . Budynek posiada 3 wyjścia/wejścia ewakuacyjne: 1 główne od ulicy Sienkiewicza/ Kasprowicza, 2 od parkingu wewnętrznego od ulicy Sienkiewicza . Brama/ furtka od ulicy Sienkiewicza – nie jest przystosowana dla osób z niepełnosprawnością ruchową.

2.     Punkt informacyjny/ kancelaria:

znajduje się na parterze po prawej stronie za wejściem głównym do budynku urzędu. Dostępność do punktu informacyjnego/kancelarii bez barier architektonicznych . W budynku nie funkcjonują obszary kontroli.

3.     Miejsca parkingowe : 

przed budynkiem na parkingu ul. Sienkiewicza zapewniono 3 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością oraz 2 na terenie wewnętrznego parkingu dla pracowników.

4.     Winda zewnętrzna :

jest dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością umożliwia dostanie się na każdą kontygnację w budynku.  Wewnątrz windy znajduje się panel sterujący z wyświetlaczem LCD informujący o numerze piętra, na którym znajduje się winda oraz kierunku jej ruchu. Przyciski z numeracją pięter, otwierania i zamykania drzwi oraz alarmu wentylatora wykonane są z oznaczeniami Braill`a , podobnie jak przyciski przywołania windy na każdej kondygnacji. Po dotarciu  windy na wybraną kondygnację  następuje powiadomieni głosowe o numerze piętra, na którym znajduje się winda. Powiadomienia głosowe informują również o zamykaniu i otwieraniu się drzwi kabiny windy. Dodatkowo w szybie windy zamontowano klimatyzację. Wymiary windy umożliwiają przejazd na daną kondygnację osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim. W windzie zamontowane są poręcze oraz wykładzina antypoślizgowa. Na wypadek awarii winda wyposażona została w przycisk alarmowy, którego odpowiednio długie przyciśniecie – min. 5 sek. – powoduje nawiązanie połączenia głosowego z Centrum Serwisowym.

5.      Krzesła ewakuacyjne :

zainstalowane na prawo przy wyjściu z windy na każdym piętrze budynku.

6.     Toaleta dla osób niepełnosprawnych:

znajduje się w budynku urzędu na parterze, brak dostosowania schodów. Winda umożliwia dostanie się do toalety osobom niepełnosprawnym ruchowo, wejście do windy na zewnątrz budynku od ulicy Kasprowicza od strony budynku Komendy Powiatowej Policji lub z każdej kondygnacji budynku Starostwa Powiatowego. Budynek  jest częściowo przystosowany dla osób 
z niepełnosprawnością ruchową. Dla osób na wózkach dostępne mogą być korytarze oraz pomieszczenia biurowe.

7.     Mapy tyflograficzne :

na każdym piętrze zamontowano mapy zawierające plany rozmieszczenia w budynku pomieszczeń, w sposób dotykowy i wizualny. Tablica tyflograficzna z elementami wypukłymi(zarys ścian) z nadrukiem treści w alfabecie łacińskim i z tłumaczeniem na alfabet Braille”a. Zamontowany został  system chipów NFC – pozwalający na korzystanie  z opisów audio przez  przyłożenie  telefonu  do miejsca,  w którym umieszczono specjalny chip. 

8.     Tabliczki z informacją w alfabecie Braille'a:

zostały zamontowane na drzwiach w pobliżu klamek prowadzących do pokoi.Na końcach poręczy zostały zamontowane oznaczenia dotykowe w alfabecie Braille'a, będące dodatkową informacją dla osób niewidomych ( informacja do którego pietra osoba się zbliża i na jakim piętrze już jest)

9.     Dzwonek przywoławczy:

zamontowany na drzwiach głównych wejściowych do budynku. Udzielanie informacji oraz wezwań pracowników danego wydziału do interesanta dokonuje pracownik kancelarii.               

10.   Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem przewodnikiem i z psem asystującym.

11.  W budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. Dostępność zapewniona jest poprzez wsparcie przeszkolonych pracowników w zakresie języka migowego.

 

II.             Wydział Komunikacji w Zawierciu ul.  Niedziałkowskiego 15 

 

1.     Posiada dwa wejścia/wyjścia:

        znajdujące się z tyłu budynku od strony ulicy Bohaterów

        Westerplatte. Jedno przeznaczone jest dla pracowników (służbowe), 

        a drugie dla  interesantów. Obydwa wejścia/wyjścia pełnią funkcję 

       ewakuacyjną. Z dwóch stron budynek otoczony jest chodnikiem z kostki brukowej,  

       a w pozostałej części utwardzonym podłożem. 

2.     Dwa miejsca parkingowe:

        przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością, 

        po  lewej stronie wejścia

3.     Zewnętrzna dźwignia:

        dla osób niepełnosprawnych ruchowo. Po prawej stronie

        na utwardzonej powierzchni znajduje się parking dla 11 miejsc

         postojowych (w tym 3 służbowe). 

4.     Tabliczki z  informacją w alfabecie Braille’a:

        umieszczone na każdych drzwiach.       

5.     Dwie tablice informacyjne o rozkładzie pomieszczeń

        Każde pomieszczenie i stanowisko jest dokładnie

        opisane. Istnieje możliwość umówienia się interesanta 

        z pracownikiem telefonicznie lub elektronicznie na dostępnej 

        stronie internetowej.

6.    Mapy tyflograficzne:

        zainstalowane na piętrze i parterze budynku zawierające plany           

        rozmieszczenia pomieszczeń, w sposób dotykowy i wizualny.

        Tablica tyflograficzna z elementami wypukłymi(zarys ścian) 

        z nadrukiem treści w alfabecie łacińskim i z tłumaczeniem na alfabet     

        Braille”a. Zamontowany został system chipów NFC – pozwalający na 

        korzystanie z opisów audio przez przyłożenie telefonu do miejsca, w którym 

        umieszczono specjalny chip.

7.     Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść                        

         z psem asystującym i psem przewodnikiem. 

8.     Krzesło ewakuacyjne – zamontowano na I piętrze

W budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. Dostępność zapewniona jest poprzez wsparcie przeszkolonych pracowników w zakresie języka migowego.

Na piętrze zamontowano krzesło ewakuacyjne.

 

Obsługa interesantów w zakresie Nieodpłatnej Pomocy Prawnej

 

III.           Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej w Zawierciu ul. Niedziałkowskiego 22

1.     Wolne od barier przestrzenie komunikacyjne w budynku.

2.     Zapewniony dostęp do pokoju Nieodpłatnej Pomocy Prawnej.

3.     Brak informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku.

4.     Dla osób korzystających z psa przewodnika zapewniony dostęp.

5.     Zapewniona ewakuacja lub ratowanie osób wewnątrz budynku poprzez:

- procedurę ewakuacji lub ratowania

- sprzęt lub miejsce do ewakuacji

-  pracownika przeszkolonego z procedury ewakuacji lub ratowania.

 

IV.           Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Włodowice ul. Krakowska 26

1.     Częściowe zapewnienie wolnych od barier przestrzeni komunikacyjnych.

2.     Zapewniony dostęp do pokoju Nieodpłatnej Pomocy Prawnej.

3.     Brak zapewnienia informacji na rozkład pomieszczeń w budynku.

4.     Dostęp do budynku dla osób korzystających z psa przewodnika.

5.     Częściowe  zapewniona ewakuacji lub ratowania osób wewnątrz budynku poprzez:

- procedurę ewakuacji lub ratowania

- sprzęt lub miejsce do ewakuacji

-  pracownika przeszkolonego z procedury ewakuacji lub ratowania.

 

       V.   Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Pilica ul. Żarnowiecka 46 A

1.     Częściowo zapewnione wolne od barier przestrzenie komunikacyjne.

2.     Zapewniony dostęp do pokoju Nieodpłatnej Pomocy Prawnej.

3.     Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w sposób wizualny.

4.     Zapewniony dostęp dla osób korzystających z psa przewodnika.

5.     Częściowe zapewnienie ewakuacji lub ratowania osób wewnątrz budynku poprzez:

-  procedurę ewakuacji lub ratowania

- sprzęt lub miejsce do ewakuacji

-  pracownika przeszkolonego z procedury ewakuacji lub ratowania.

 

        VI.  Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Łazy ul. Spółdzielcza 2

1.     Zapewnienie wolnych od barier wszystkich przestrzeni komunikacyjnych.

2.     Zapewniony dostęp do pokoju Nieodpłatnej Pomocy Prawnej.

3.     Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w sposób wizualny.

4.     Zapewniony dostęp dla osób korzystających z psa przewodnika.

5.     Częściowe zapewnienie ewakuacji lub ratowania osób wewnątrz budynku 

poprzez:

-  procedurę ewakuacji lub ratowania

-  sprzęt lub miejsce do ewakuacji

-  pracownika przeszkolonego z procedury ewakuacji lub ratowania.

 

         VII. Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Żarnowiec ul. Rynek 9

1.     Zapewnienie wolnych od barier wszystkich przestrzeni komunikacyjnych.

2.     Zapewnienie dostępu do pokoju Nieodpłatnej Pomocy Prawnej.

3.     Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w sposób wizualny.

4.     Zapewniony dostęp dla osób korzystających z psa przewodnika.

5.     Częściowe zapewnienie ewakuacji lub ratowania osób wewnątrz budynku

poprzez:

- procedurę ewakuacji lub ratowania

- sprzęt lub miejsce do ewakuacji

- pracownika przeszkolonego z procedury ewakuacji lub ratowania.

        VIII. Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Szczekociny ul. Senatorska 2

1.     Częściowe zapewnienie wolnych od barier przestrzeni komunikacyjnych.

2.     Zapewnienie dostępu do pokoju Nieodpłatnej Pomocy Prawnej.

3.     Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w sposób wizualny.

4.     Zapewniony dostęp dla osób korzystających z psa przewodnika.

5.     Częściowe zapewnienie ewakuacji lub ratowania osób wewnątrz budynku

poprzez:

- pracownika przeszkolonego z procedury ewakuacji lub ratowania.

 

DO GÓRY
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.